BUREAU

Ik werk graag samen met organisaties en bureaus die persoonlijke ontwikkeling en originaliteit omarmen, die enthousiast worden over persoonlijke groei, creatieve ontwikkeling en over wat mensen samen kunnen ontwikkelen en bereiken. 



HANS JETHS 



Hans Jeths werkt als creative consultant. Hij heeft een achtergrond als procesbegeleider, training developer, senior trainer, coach en theaterdocent. 

Hij beschikt over een brede kennis en ervaring op het gebied van essentiële ontwikkeling en creativiteit. Zijn expertise varieert van begeleiding op het gebied van persoonlijk leiderschap, teamontwikkeling en samenwerking, tot procesbegeleiding, training in persoonlijk bewustzijn en public speaking

Hij faciliteert potentieel-ontwikkeling voor bedrijven, de culturele sector, het onderwijs en (semi) overheidsorganisaties. Zowel in groepsverband als in een-op-een settings weet hij persoonlijke ontwikkeling te combineren met doordachte leerervaringen die mensen verbindt en die authentieke communicatie aanmoedigt.

Specifiek voor creatieve en artistieke professionals ontwikkelde hij Karakteropstellingen.

Naast zijn consultancy - en trainingspraktijk werkt hij als autonoom theatermaker en performer 



Biografie

Diensten

Werkwijze

Opdrachtgevers

BIOGRAFIE

Hans Jeths (Hilversum, 1957)
Woont in Amsterdam.

Hans Jeths startte zijn carrière in 1980 als theaterdocent in het onderwijs en culturele centra. Daarnaast ontwikkelde hij zich als acteur in theater- en filmproducties, als theatermaker van eigen voorstellingen en van die van anderen, of in samenwerkingsverbanden. 

Zijn performance- en comedy-vaardigheden ontwikkelde hij in het theater, in films, voor Tv, met locatietheater en in straatoptredens in binnen- en buitenland. Hij richtte verschillende theatergroepen op en werkte soms als regisseur en als podiumcoach. 

Zijn artistieke werk heeft hij steeds afgewisseld met zijn werk als theaterdocent en later ook als procesbegeleider, trainer en coach en als trainingsacteur voor bedrijfstrainingen en ook als coach voor trainingsacteurs. 

In 1984 richtte hij een centrum op voor persoonlijke ontwikkeling en had een eigen praktijk als lichaamsgericht therapeut en procesbegeleider. 

In 1998 maakte hij een overstap naar het bedrijfsleven. Bij een grote telecomaanbieder deed hij veel ervaring op als trainer, trainingsmanager en training consultant. 

Van 2001-2011 was hij oprichter, directeur en mede-eigenaar van een trainingsbureau vanuit de kernpropositie ‘persoonlijke ontwikkeling in de context van werken’. Met de tagline Kwaliteit zit in Aandacht leverde hij met een team van trainingsprofessionals dienstverlening op het gebied van training en opleiding in communicatie, leiderschap en coaching voor een groot aantal organisaties. 

Voor de Design Academy in Eindhoven was hij een aantal jaren coach en procesbegeleider voor het management team.

De afgelopen twintig jaar deed hij veel ervaring op in het bedrijfsleven, de culturele sector, het onderwijs en (semi) overheidsorganisaties. 

Na 2012 ging hij verder als zelfstandig gevestigd procesbegeleider, coach en trainer persoonlijke communicatie en presentatie, als begeleider van systemische opstellingen en als theaterdocent en opleider binnen het voortgezet - en kunstonderwijs, zowel met docenten als met studenten.

Hij werkte ook weer regelmatig als trainer en theaterdocent in het voortgezet - en kunstonderwijs met zowel studenten, als docenten.

Sinds 2009 begeleidt hij Familie- en Organisatieopstellingen (Hellinger/Weber). Na een aantal persoonlijke theaterprojecten ontstond in 2015 bij hem het idee voor een combinatie van theater met Systemisch Werk. Hij ontwikkelde Karakteropstellingen. Deze nieuwe methode combineert de kracht van Systemisch Werk met de magie en dynamiek van verhalen, spel en theater. Hij begeleidt onderzoekssessies met Systemische Opstellingen en Karakteropstellingen. Hij geeft workshops en trainingen en doceert regelmatig in het kunstonderwijs.

In 2014 ontwikkelde hij het concept 0-Moment voor het bedrijfsleven, dat een behoefte vervulde om enerzijds te leren om beter te focussen en anderzijds om meer ‘zacht’ te zijn op de relatie. 

In 2015 ontwikkelde hij trainingen in Interactiestatus voor docenten en opleiders (Statusexpert en Leider voor de groep) ten behoeve van persoonlijk leiderschap, ordeproblematiek en klassenmanagement. Deze methode sloeg ook aan bij managers en leidinggevenden binnen communicatie- en presentatietrainingen. 

Binnen het onderwijs verzorgde hij trainingen in zelfpresentatie en presentatie, zowel voor docenten als studenten. In 2016-2017 verzorgde hij trainingen in zelfpresentatie en interactiestatus aan de Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Utrecht en sinds 2018 ook voor Academie Artemis Hogeschool voor styling in Amsterdam. 

In 2019 ontwikkelde hij FunFaktor, een werkvorm binnen presentatietrainingen voor ervaren sprekers om spreken voor groepen leuker en persoonlijker te maken.


OPLEIDING

Hans Jeths is opgeleid als theaterdocent, fysiek speler en maker, theaterclown, lichaamsgericht therapeut en systemisch opsteller.

Hij studeerde aan de Hoge School voor de Kunsten Utrecht en volgde verschillende fysieke acteer- en clownsopleidingen, onder andere bij Barbara Branca (USA), Grindl Kuchirka (CA), Mark Kingsford (NL), Pierre Byland van Burkesk Center (CH), Kirsten Lüpke (NL), Nader Farman (BE) en Peta Lily (GB).

Hij volgde hij opleidingen in lichaamsgerichte therapie (Human Potential Movement), Voice Dialogue (Stone), NLP/Train-de-trainer. 

Sinds 2009 volgde hij opleidingen en trainingen in Systemisch Opstellingen bij diverse nationale en internationale trainers en instituten, waaronder Elly te Brake, Annelies Boutelier, Hunter Beaumont, Judith Hemming, Ineke van Keulen, Oscar David en Daan van Kampenhout.

Hij verdiepte zich in verschillende methoden in zelfonderzoek en meditatie, waaronder het Enneagram en Viewpoints (Bogart & Landau).

De laatste jaren is zijn werk sterk beïnvloed door de dieptepsycholoog A.H. Almaas, bij wie hij van 2001-2011 in training was.



Werkwijze

Aanpak

Opdrachtgevers